מיקום המרפאה: רחוב לוינסקי 108, בתוך התחנה המרכזית החדשה, בקומה 5, חנות 5531 טלפון: 03-5373738

עשו ואל תעשו במפגש עם קהילת הטרנס במערכת הבריאות

המלצות לשמירה על טיפול מכבד: שם ולשון פניה, חיסיון רפואי, רגישות והנגשה

באחריות אנשי רפואה להיות רגישים במיוחד על-מנת להצליח להעניק טיפול רפואי שיגבר על החסמים העומדים בפני הקהילה הטרנסית במפגש עם מערכת הבריאות:

שם ולשון פניה
במקרים רבים הרישום אינו תואם את מי שמולנו. הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא להקשיב כיצד המטופלים מציגים את עצמם, ולשאול אם עדיין לא ברור. בכל מקרה של טעות אפשר להתנצל בקצרה, להמשיך הלאה ולהקפיד שלא לטעות בפעם הבאה.  גם כשרשום משהו אחר במחשב או בטופס, הוסיפו רישום של הפרטים העדכניים במידת האפשר, גם בסיכומי ביקורים.

חיסיון רפואי
עבור הרבה אנשים טרנס, הבטחון תלוי במידת הדיסקרטיות ובשליטה שלנו עליה. השתדלו להקפיד על החיסיון הרפואי מעבר לשורת הדין – לשאול מטופלים טרנסג’נדרים עם מי הם משתפים את המידע הרלוונטי, לשתף אותם במקרה של צורך בשיתוף אחרים.

רגישות
המנעו משאלות בלתי-רלוונטיות למטרת הטיפול – ולצד זאת, אל תתעלמו מהיות המטופל או מטופלת טרנס מתוך מבוכה, אשר עלולה להוביל לקבלת מידע חלקי.
בבדיקה גופנית, הקפידו על תקשורת פתוחה וברורה – אם יש צורך בפשיטת בגדים או במגע באזורים רגישים אמרו זאת מראש. תנו את השליטה בידי המטופלים ושאלו להסכמתם.

הנגשה
בהקשר הטרנסי, יש מעט מאד מידע רפואי נגיש לציבור – גם בירוקרטי ומערכתי וגם רפואי. אל תניחו שהדברים ידועים, קחו אחריות כדי להיות הגורם שמנגיש לנו את המידע. במקרה של חוסר ידע מצדכם – זו אחריותכם ללמוד או להפנות לגורם בר-סמכות תקפה יותר, כדי להעניק את הטיפול הטוב ביותר שניתן.
מטופלים טרנס צריכים וצריכות את כל הסיוע האפשרי בהנגשה של מערכת הבריאות – גם של דברים חיצוניים להקשר הטרנסי, בעקבות חשש גבוה מיחס מבזה שמוביל להמנעות. בכוחכם למנוע את זה. למשל, בהפנייה לרופא מקצועי רופאת המשפחה יכולה לכתוב שהמטופלת היא אשה טרנסית ויש לפנות אליה בלשון נקבה – מה שישפר משמעותית את חוויית המטופלת בקבלת הטיפול ויגביר את הסיכוי לטיפול אפקטיבי.

 

הפרויקט ביוזמה ומימון של משרד הבריאות

שתפו עם חברים